31 juli 2007

Tunika - Concrete Flowers

Har gjort en tunika i samma tyg som den här. Den är alltså kortare och inte lika vid i kjolen som klänningen. Mönstret blev inte heller riktigt samma i livet. Vit snedslå runt alla kanter istället för brun som på klänningen. Detta blir en present till min svägerska...får hoppas att hon gillar den för man får nog kalla tyget lite speciellt...
Eftersom jag ska ge bort den så har jag gjort en liten Tag i papper som sitter fast med en bomullstråd och säkerhetsnål. Tycker det ser lite mer klart och "nytt" ut då.





Här kommer några bilder på födelsedagsbarnet själv i sin present, hur snygg som helst, hon ser inte ut att vara en dag över 25! (och inte bara för att hon har en Liksom-tunika på sig) ;)



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle i alla fall bli glad för en sån. Hon kommer säkert att gilla den.
/Klockarbarn

Jes sa...

Vilken fantastisk tunika, helt underbar. Hon ser väldigt nöjd ut med sin fördelsedags-tunika din svägerska.

KlaramedK sa...

Vilken fin tunika! Är det raglanärm?

Har en annan fråga angående dina små etiketter, var hittar man sådana...minanamnband har ju bara 6cm långa!! dina liknar de mamma sydde i ens kläder mm när jag var liten fast de var vita med röd eller blå text.

hoppas det är ok att länka till dina trevliga inspirerande bloggar nu när jag oxå börjat syblogga!

GOBLIgobli sa...

Verkligen snygg! Jag är en sucker för ljust och beige till mig själv. :-)