12 juni 2007

KrypByxor - bilder

Har som sagt gjort några krypbyxor att ha under klänningarna. De slutar en bit under knät och skyddar alltså de små knäna nu när det gärna kryps runt lite överallt och dessutom är hur varmt som helst. Strumpbyxor är ju inte att tänka på om de inte ska smälta bort!
Mönstret är från ett flera år gammalt byxmönster som jag bara har kortat av. Mudden i midjan är från en gammal t-shirt (förutom de röda där mudden kommer från E-slöjd), men jag har tyvärr snålat lite med mudden på de första byxorna (som gjordes en kväll när min modell låg och sov...) de blev för vida i midjan! Jag har därför sytt in ett barnresår i midjan på dessa. På det sista paret gjorde jag en längre mudd i midjan och dessa sitter perfekt. Kommer att förlänga mudden ytterligare på benen (på kommande byxor) för att de bättre ska hålla sig på plats

Här följer några bilder som för övrigt kunde ha varit betydligt bättre...men bättre än inga bilder alls! En bild saknas i det orange tyget med vita prickar...ligger i tvätten för tillfället, men kanske kommer senare...










2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint. Jag ska kanske härma din idé med krypbyxor. Jag har tänkt att göra shorts men det är ju bra om de täcker de små runda och goa knäna. Gud vad produktiv du har varit...själv är jag bara trööött.
/Klockarbarn

Jes sa...

Fina byxor, vilka fina tyger :)