24 juli 2007

Kalasdax - presentvisning

Nu är det då äntligen tisdag och vi ska på kalas i eftermiddag. Detta måste ju innebära att jag får visa presenten här? (Mamman bakar väl tårta hela dagen så hon hinner väl inte titta här innan dess?)
I alla fall har jag nu gjort en annan variant på en sandal/toffla som jag själv faktiskt blev riktigt nöjd med! Jag hade en gammal liten sandal som min son hade när han var liten. Den slaktade jag för att kunna rita av remmarna. Sulan har jag ritat av en sko som passar min dotter. Jag har ökat på detta par för jag tror att födelsedagsbarnet har lite större fötter än min lilltjej...vi får se om de passar! Sulan är vadderad och undersidan är sånt tyg som man har under möbler (vet faktiskt inte vad det heter) men det är ganska strävt så det bör funka ganska bra mot halka... Under har jag ändå målat med en gummifärg så att det blir lite mer halkfritt. Här kommer i alla fall lite bilder;










9 kommentarer:

Majtjho sa...

Sjukt snygga!!!

florin design sa...

Precis vad jag tänkte; SJUKT SNYGGA!!!!!!

florin design sa...

Vd är gummifärg förresten??? Å var köper man det?

Anonym sa...

Tja, gummifärg och gummifärg...jag köpte en textilfärg på flaska som blev ganska gummiaktig när den torkade om man tog lite mer än man skulle. Får se hur den håller...köpte den i alla fall på Panduro.
/Lina "Liksom"

Anonym sa...

Tack förresten! ;)
Liksom

Anonym sa...

Tack säger lilltjejen!!!!
Hon har gått omkring i sina nya fina skor hela kvällen. De passade helt perfekt.
Man blir ju bara så glad av att titta på dom.

Klockarbarn sa...

UNDERBARA.

Carolina sa...

Hur snygga som helst!

Retro Elephant sa...

Underbart söta sandaler du gjort. Vad har du använt på undersidan som "halkskydd"?
Angående mina spännen till necessärerna så är det slut för tillfället, både i mitt förråd och i den lokala hobbyaffären. Jag har själv försökt hittat något ställe på internet som säljer sådana spännen till ett bra pris men det har jag inte ännu funnit, tyvärr..

//Lina